Senaste veckan

| Postat i: Allmänt
Nu var det mer än 1 vecka sen jag bloggade sist och sen dess har MYCKET hänt. 
 
Den senaste veckan har jag haft prao och den har spenderats på 4Sound i Malmö. Första dagen stämde vi (jag och en av de andra praktikanterna vid namn Marcus) gitarrer och basar (låter fortfarande fel) i säkert 3 timmar och så putsade vi cymbaler. 
 
På tisdagen var där även en annan praktikant, Henrik. Dagen började med att en beställning skulle levereras till Nya Malmö Latin så vi lastade in prylarna i skåpbilen. Det var så mycket som skulle levereras att killarna behövde köra i 3 omgångar. Under tiden de var iväg tror jag inte jag gjorde något speciellt. Det har inte funnits speciellt mycket att göra på 4Sound hela veckan, men jag packade i alla fall upp några förstärkare. När de kom tillbaks åt vi lunch och sen stack vi till Ica för att köpa mjölk, eftersom den var slut och vissa behövde mjök till sitt kaffe. Sen hade vi inget speciellt att göra så killarna körde en omgång Rocksmith och sen snackade jag och Henrik om Doctor Who. Efter ett tag kom mina föräldrar och vi köpte äntligen en gitarr till mig. Sen kom även mina kompisar och vi stack iväg till Nya Malmö Latin för att gå på öppet hus.
 
Onsdagen började med att jag och Marcus körde iväg med ett trumset och lite sånt till en skola och på vägen dit körde vi nästan vilse eftersom han inte följde kartan. Sen en stund efter att vi hade kommit tillbaks började jag och Henrik prismärka varor. Eller sätta dit nya prislappar eftersom priset hade ändrats. Så det spenderade vi tid på innan vi gick och åt. Sen fortsatte vi förmodligen med prismärkningen eftersom det inte fanns så mycket annat att göra. På eftermiddagen när vi inte hade något att göra satt vi och sjöng jullåtar och sen fick vi vars en rulle med nya prislappar. Förmodligen för att Marcus och Mats ville skilja mig och Henrik åt xD
 
På torsdagen började vi med att sätta ut prislapparna som vi hade fått och efter någon timme samarbetade vi för att hitta varorna för de sista prislapparna vi hade kvar. Sen var det lunch och efter det satte vi oss inne i förstärkarrummet och snackade och så skulle Henrik försöka lära mig bas... ja, det gick ju som det gick... Efter en stund kom Cecilia, Christian och Mattias och hälsade. Sen gick jag och Henrik in i personalrummet och fikade. Efter det hände väl förmodligen någonting till, eller så satt vi bara och snackade.
 
Fredagen börjades i alla fall med att vi packade upp ukuleles och sen skulle alla som skulle vara uppe stämmas så det ägnade vi en del tid åt. Sen monterade vi upp ett skåp, eller Henrik och Lasse gjorde det. På lunchen gick vi och köpte kaka på Ica eftersom det var min sista dag och jag kände att det var en bra idé att bjuda på något. När vi satt där och åt kom Stefan med en påse med godis som en kund hade kommit med så vi åt lite godis också. Sen kommer jag inte ihåg vad som hände, men efter fikan satt vi i alla fall och snackade. Sen kom Mats och sa till oss att vi fick diska så vi gick och gjorde det. Sen var det i stort sett dags för oss att sticka. 
 
Igår hade jag tänkt plugga, men sen kom Henrik hem till mig istället så det blev inget pluggande. Han sov över och stack hem lite efter lunch idag. Nu har jag inte gjort något speciellt förutom att duscha och diska, men det är inget intressant.
 
Imorgon är det skola och det kommer kännas så skumt att återgå till mitt vanliga liv efter den här veckan på 4Sound. Helt som vanligt kommer mitt liv förmodligen ändå inte bli, men ja... Förhoppningsvis blir jag bättre på att uppdatera bloggen nu :)
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: