Catching Fire

| Postat i: Allmänt, Nörderi
Några dagar sedan jag skrev senast nu då...
I torsdags hände inget speciellt. Vi hade bugg-examination på idrotten i skolan och efter skolan hängde jag och några kompisar på stan i väntan på att gymnasiet i stan skulle ha öppet hus. 
 
I fredags efter skolan tog jag bussen in till Malmö Central för att därifrån ta tåget upp till Helsingborg för att träffa kompisar (här kan ni hitta en av mina kompisars blogg). Vi skulle nämligen gå och se Catching Fire! Omg, vad vi såg fram emot den. Enligt tradition (gjort en gång innan) gick vi och åt på Subway innan filmen och sen köpte vi godis på Pistaschia (?) som är någon godis/nöt/kak-butik som bara finns i Helsingborg vad jag vet. Filmen då. Om den inte var en bra filmatisering av en bok, så vet jag inte vad som är en bra filmatisering. Det är nog en av de bästa filmatiseringarna av en bok som jag någonsin har sett. Den kändes så perfekt på något sätt. Det enda störiga under filmen var att vi precis framför oss hade två tjejer som absolut inte kunde hålla käften. Med jämna mellanrum snackade de rätt så högt och tjejerna pratade i mobil och allt också. Åh... varför kan inte såna människor bara sluta gå på bio.
 
Efter filmen tog vi i alla fall bussen hem till en av tjejerna och där snackade vi en massa innan vi la oss för att sova. Hela natten fightades jag och en av dem om täcket och jag tror inte att någon av oss sov speciellt bra, men medans vi var vakna hade vi kul i alla fall. 
På morgonen stack vi till en av tjejernas gymnasie, Tycho Brahe, för att de hade öppet hus och hon var tvungen att vara där så vi hängde med. Så hela förmiddagen stalkade vi henne. Haha, nä, inte riktigt. Det var kul, vi snackade med hennes kompisar, åt pepparkakor och lite sånt. När det var slut och vi hade gjort ett snabbt besök på LBS hamnade vi åter en gång på Subway. Där satt vi i typ 2 timmar och snackade och åt. Lite efter 4 gick tåget som jag var tvungen att åka med så vi var tvungna att säga hejdå. 1 timmes tåg, 30 minuter på Malmö Central med en Gingerbread Latte från Starbucks och 1 timmes buss senare var jag hemma. 
 
Det roliga med de här två tjejerna är att den ena har jag bara träffat 4 gånger och den andra har jag bara träffat 3 gånger och ändå verkar folk tro att vi har känt varandra hur länge som helst. Första gången vi träffades var när jag åkte upp till Helsingborg för att se City of Bones med dem. När vi berättade för en av tjejens kompisar på gymnasiet att vi hade lärt känna varandra via twitter fattade han inte riktigt hur det gick till. Vi gav honom heller aldrig ett bra svar på hur vi lärde känna varandra. 
 
Nu ska jag i alla fall kolla på 50 års jubileums avsnittet av Doctor Who och jag är sjukt taggad!
 
 
 
 

Haha älskar att vi aldrig berättade för Sebbe hur allt egentligen gick till ;) För övrigt en underbar pöjk.

SV: Åh tack snälla snälla, så gullig du är!♥♥
Kramis!

Svar: Haha ja eller hur, jag undrar om han släpper det eller om han kommer tjata på Zozzo någon gång :PHaha japp, det håller jag väl också med om, riktigt trevlig i alla fall ;)
Johanna

Sv: Haha eller hur..! "Väl"!? Du håller med mig, så är det bara! ;) Trevlig, snygg... ONDERBAR ;) *riktigt bred tysk dialekt*
Har btw tagit bort Twitter från mobilen så sms:a om det är något ^^

Svar: Haha, ja, jag håller väl med dig :POkey :)
Johanna

SV: Du HÅLLER med mig, kay? ;) Synd att han har flickvän...
Hur tycker du att det går med din nya blogg då?:D

Svar: Haha, ja det kan man väl tycka ;)Jodå, jag har ju lite besökare i alla fall ;) och det är någon tjej som kommenterar HELA tiden ;)
Johanna

SV: Emh jaa det gör man då man har fått en mini-crush haha xD HÄRLIIGT :D Ska försöka fixa en funktion på min blogg där jag länkar alla mina kompisar ^^ (resulterar till att du får mer läsare om du vill vara med på listan)
HAHHA anser du det som jobbigt då? ;)

Svar: Haha ja, jag förstår precis :PLåter bra :)
Haha, ja, hon bara kommenterar och kommenterar, har hon inget liv eller? ;)
Johanna

SV: Hur gåre med Andyy?;)
Inte annars, men idag har hon! Hon har haft fullt med skolan i över 2 månader hörde jag, så idag är första gången hon klarar av att sitta på datorn i mer än 3h i ett sträck på en vardag! Hon är myycket glad också över att hon bara har en läxa den här veckan. Japp, du hörde rätt! ;)

Svar: SSHH!! Haha nä, men jag har ärligt talat inte ens sett honom på hur länge som helst..Jaså, det var ju kul för henne :) Själv har jag egentligen jättemycket plugg att göra, men jag känner inte för något av det så har suttit med mobilen och datorn sen jag kom hem :)
Johanna

SV: Awhh så synd D: Ja hon är superduperglad! Åh så jobbigt :( Dock äre bäst att göra allt nu kanske?:/

Svar: Bäst att göra allt plugg eller vad menar du? :)Om du menar plugg, så ja, det hade nog varit bäst att försöka bli klar med allt så fort som möjligt, men jag kan inte plugga konstant :/ jag måste göra något annat ibland..
Johanna

Sv: det var det jag menade ja haha. Och ja, sant, man Måste ta pauser ibland ^^ (gissa vem som tycker vi är sexy?;) A BOY WITH CURLY HAIR... Nä inte Harry Styles, gissa igen!)

Svar: haha får jag lov att säga "WHAAAAAAAAAT"? lockigt hår...
Johanna

SV: JOHAANNAAA DETTA BORDE DU JU KUNNA :O :O Du har tre försök på dig ;)
(skrämmer jag bort dina läsare nu kanske..?:s)

Svar: Sebbe? Haha ända killen jag kommer på som båda känner xDhaha vilka läsare? :P
Johanna

SV: HAHA ja det var rätt ;) Han, till sin kompis: "Åh du missade två asheta tjejer på Öppet hus!" ;)
Alla som läser din underbara blogg ofc! :D ♥

Svar: Haha omg xD men det är väl trevligt ;)
Johanna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: